The contents needed to know

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

پروفسور میرزایی

پروفسور میرزایی

ابراهیم میرزایی متولد 1318 است که پدرش اهل رشت و مادرش اهل گرگان بوده است . و در سال 1337 دبیرستان نظام را در سن 18 سالگی به اتمام رساند . در سال 1340 تا 1344 دانشکده افسری را در نیروی مخصوص کماندویی به اتمام رساند. . وی از سال 1344 تا سال 1349 تقریباً 9 دوره ی خارجی دید.

در عرض این پنج سال آموزش نیروهای مخصوص را در کشورهای امریکا ، انگلیس ، فرانسه ، ژاپن ، کره ، لبنان و اسراییل و آخرین آن در تایوان و مرکزکونگ فو کاراتو لیانگ فو گذراند. وی پس از آموزش رزمی و فنون نبرد تن به تن کاراته گوجوریو و تکواندو که در آن زمان فقط برای نیروهای مخصوص نظامی مجاز بود را به اتمام رساند و در سال 1347 دان 7 افتخاری کاراته را از ژاپن کسب و در سال 1348 مشکی دان 4 تکواندو را دریافت  کرد .

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Mehdi Mansouri
موی تای

موی تای

موی تای « بوکس تایلندی » به معنی « مشت زدن » و یکی از سبکهای آزاد ورزش رزمی است که ازجمله مهمترین سمبول‌ فرهنگی و ملی کشور تایلند بشماررفته و همه ساله تاریخ « 17 مارچ » بنام روز« موی تای » در این کشور تجلیل میگردد. ورزش رزمی « موی تای»  که در زبان  انگلیسی بنام  « تای بوکسینگ » یاد میشود ، در زمانیکه کشور « سیام » نام خود را به « تایلند » تغییر داد ، این ورزش رزمی نیز بنام  « موی تای » مسمی شد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Mehdi Mansouri
نگاهی عمیق به ورزش زورخانه ای و برسی اهداف  آن

نگاهی عمیق به ورزش زورخانه ای و برسی اهداف آن

ایرانیان باستان توجه خاصی به ورزش داشته اند‌ زیرا زرتشت (پیامبر ایرانیان باستان)به ورزش و سلامت روح و جسم تاکید داشته است.
به همین دلیل ورزش ایرانیان باستان به یک ورزش برای سلامت جسم و روح تبدیل شد.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Mehdi Mansouri
نگاهی سطحی به ورزش ورزش زورخانه ای ایرانیان

نگاهی سطحی به ورزش ورزش زورخانه ای ایرانیان

ورزش و انجام حرکات پهلوانی جزو فعالیت‌های اصلی روزمره ایرانیان در دوران باستان بوده است. جامعهٔ آن زمان ارزش خاصی برای ورزشکارانی قایل می‌شد که برای قدرت بدنی و شجاعت روحی که در اختیار داشتند، شکرگزار بوده‌اند.

نقش برجسته‌های این ورزش حتی از دوران پیش از میلاد مسیح هم باقی مانده است. به هر حال این ورزش نام مجموعه حرکات ورزشی با اسباب و بی اسباب و آداب و رسوم مربوط به آنهاست که در محدوده تاریخی و فرهنگی ایران از گذشته های دور رواج داشته است. اما آنچه  مهم است اینکه ورزش باستانی در همه دوره‌ها تعامل مثبتی با اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی داشته و حتی زورخانه‌های آن هم با تمسک از مکان‌های مذهبی قدیمی ساخته می‌شده است.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Mehdi Mansouri
چرا هنر های رزمی؟ و چگونگی انتخاب یک هنر رزمی ؟

چرا هنر های رزمی؟ و چگونگی انتخاب یک هنر رزمی ؟

اصولا دو دسته از انسان ها به سمت هنر های رزمی می روند. دسته اول افرادی هستند که به رزم و هنر های رزمی علاقه دارند ومفهوم واقعی هنر های رزمی را درک کرده اند (صبر،مقاومت،احترام و ...)و برای یادگیری یک هنر،ورزش ، خود سازی و یا ... به سمت هنر های رزمی یا ورزش رزمی می روند؛ دسته دوم افرادی هستند که برای دفاع از خود و قوی ترشدن  وبرای اینکه مجبورند برای اینکه بتوانند خودشان را در جامعه نشان بدهند و یا کسی به آن ها زور نگوید به سمت هنرهای رزمی میروند. با ما همراه باشید تا  علت انتخاب رشته رزمی و چگونگی آن را برسی کنیم.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Mehdi Mansouri